Premium Rate - Centrum Informacji Konsumenckiej

Infolinia

Ustawienia

Social Media

Aktualności

  • Gdzie można zgłosić stronę internetową, która wykorzystywana jest do popełniania oszustwa?

    02 styczeń 2018

    Każdą stronę, która w odczuciu użytkownika Internetu wykorzystywana jest do popełniania przestępstw, można zgłaszać do najbliższej jednostki Policji. Więcej o: Gdzie można zgłosić stronę internetową, która wykorzystywana jest do popełniania oszustwa?

  • Gdzie można zgłosić stronę internetową, której treść wprowadza w błąd?

    02 styczeń 2018

    Każdą stronę, której treść w odczuciu użytkownika Internetu wprowadza w błąd, np. co do charakteru lub kosztu oferowanej usługi, można zgłaszać do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Więcej o: Gdzie można zgłosić stronę internetową, której treść wprowadza w błąd?

  • Czy podanie na stronie internetowej numeru telefonu jest bezpieczne?

    02 styczeń 2018

    Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, czy podanie numeru telefonu na stronie internetowej jest bezpieczne. Jeżeli abonent robi to rozważnie, wówczas ryzyko nieprzewidzianych konsekwencji, takich jak uruchomienie niechcianych usług o podwyższonej opłacie (Premium Rate) jest minimalne. Więcej o: Czy podanie na stronie internetowej numeru telefonu jest bezpieczne?

  • Co zrobić, gdy ze zwykłego numeru telefonu abonent otrzymał SMS'a o aktywowaniu subskrypcji, mimo że jej nie uruchamiał?

    02 styczeń 2018

    Jeżeli ze zwykłego numeru telefonu lub bramki internetowej abonent otrzymał wiadomość SMS z informacją o uruchomieniu subskrypcji i sposobie jej dezaktywowania, mimo że takiej usługi nie uruchamiał, to nie powinien wysyłać zwrotnej wiadomości SMS. Więcej o: Co zrobić, gdy ze zwykłego numeru telefonu abonent otrzymał SMS'a o aktywowaniu subskrypcji, mimo że jej nie uruchamiał?

  • Co zrobić, gdy abonent otrzymuje wiadomości SMS, sugerujące wygranie nagrody, wzięcie udziału w konkursie itp.?

    02 styczeń 2018

    Jeżeli abonent nie brał udziału w żadnym konkursie, nie składał zamówienia na horoskop itp., a mimo to otrzymał wiadomość SMS o wygraniu nagrody, przygotowanym horoskopie itp., to nie powinien pochopnie odpowiadać na takie wiadomości. Więcej o: Co zrobić, gdy abonent otrzymuje wiadomości SMS, sugerujące wygranie nagrody, wzięcie udziału w konkursie itp.?

  • Czy można zablokować usługi o podwyższonej opłacie?

    02 styczeń 2018

    Tak, na żądanie abonenta operator ma obowiązek bezpłatnie zablokować usługi o podwyższonej opłacie (Premium Rate). Więcej o: Czy można zablokować usługi o podwyższonej opłacie?

  • Co zrobić, gdy operator niesłusznie obciążył abonenta opłatami za usługi o podwyższonej opłacie?

    02 styczeń 2018

    Jeżeli abonent ma wątpliwości co do poprawności naliczonych przez operatora opłat za usługi o Premium Rate, w pierwszej kolejności powinien złożyć reklamację do swojego dostawcy usług telekomunikacyjnych. Więcej o: Co zrobić, gdy operator niesłusznie obciążył abonenta opłatami za usługi o podwyższonej opłacie?

  • W jaki sposób można wyłączyć subskrypcję?

    02 styczeń 2018

    Subskrypcję można dezaktywować poprzez wysłanie na dany numer bezpłatnej wiadomości SMS, najczęściej o treści STOP. Więcej o: W jaki sposób można wyłączyć subskrypcję?